S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

                                                                          Na Slovensko doručujeme pouze přes Zásilkovnu- Packetu

ZBOŽÍ V AKCI

Stabilizované dřevo SK: Stabilizované drevo PL: Drewno stabilizovane EN: Stabilised wood DE: Stabilisiertes Holz ES: Madera estabilizada FR: Bois stabilisé IT: Legno stabilizzato

4430

naše cena 399 Kč
skladem < 2
akce

AKRYL 

4355

běžná cena 149 Kč
naše cena 89 Kč
skladem < 2
akce

Stabilizované dřevo SK: Stabilizované drevo PL: Drewno stabilizovane EN: Stabilised wood DE: Stabilisiertes Holz ES: Madera estabilizada FR: Bois stabilisé IT: Legno stabilizzato

4417

naše cena 399 Kč
skladem < 2
akce

Obchodní podmínky

About us

OBCHODNÍ PODMÍNKY

VEŠKERÉ ZBOŽÍ, KTERÉ VIDÍTE, MÁME SKLADEM. NEPRODÁVÁME NIC, CO NEMÁME SKLADEM.

ZBOŽÍ ODESÍLÁME OBVYKLE DO 24 HODIN OD OBJEDNÁNÍ.

Pokud jsou v některém z níže uvedených bodů tyto Obchodní podmínky v rozporu s aktuální a platnou legislativou, skutečné podmínky se pro koncového spotřebitele řídí zákonnou úpravou pro spotřebitele příznivější.

Úvodní ustanovení

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.mamutovina.cz. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího. V případě kupní smlouvy, která byla uzavřena za použití prostředků komunikace na dálku a zboží bylo předáno prostřednictvím přepravní služby či kurýrem či vyzvednuto na naší pobočce, je prodávajícím Martina Bezpalcová (IČ 08974535), zapsaná dne 21.02.2020 Úřadem příslušným podle §71 odst.2 živnostenského zákona: Městský úřad Poděbrady, se sídlem Vlkov pod Oškobrhem 23, 28904 Opočnice, Česká republika.

NEJSME PLÁTCI DPH.

Vymezení základních pojmů

Spotřebitelská smlouva - smlouva kupní, smlouva o dílo, případně jiné smlouvy dle občanského zákoníku, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně podnikatel (prodávající).

Dodavatel (prodávající) - osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Jedná se o podnikatele, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů, dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby. 

Kupující (odběratel či spotřebitel) – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti a která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným než podnikatelským účelem.

Kupující, který není spotřebitelem (tedy podnikatel), který nakupuje výrobky či užívá služby a identifikuje se vůči prodávajícímu IČO a pod tímto IČO bude konat právní úkony.

Předmět smlouvy

Předmětem smlouvy je zboží. Zboží je hmotný statek (předmět), který je určen k prodeji a je tedy předmětem obchodní transakce. To znamená, že zboží za určitých podmínek mění svého majitele – vlastnictví produktu přechází z prodávajícího na kupujícího. Podmínkou pro přechod vlastnictví je zaplacení kupní ceny.

Předmětem smlouvy je pouze zboží uvedené v kupní smlouvě (objednávce).

Rozměry, hmotnost, barva a ostatní údaje uvedené na našich stránkách jsou údaji nezávaznými. V mnoha případech se jedná o kusovou výrobu, která se může výrazně lišit od výrobku na ilustračních fotografiích a od námi uvedených rozměrů. 

Zboží přírodního původu 

Fyzikální a přírodní vlastnosti zboží přírodního původu jsou specifické a je třeba brát na vědomí, že zboží je vyráběno ručně, což mimo jiné znamená sníženou přesnost a diference v rozměrech. U přírodních materiálů se zcela přirozeně vyskytují různé anomálie, jako například nejednotnost, nestejnorodost, poréznost, různý povrchový lesk, jemné škrábance, srůsty, praskliny či podpovrchové bubliny atp. Materiál přírodního původu je ze své podstaty vice či méně nehomogení. To platí i o barvě povrchu zboží. U těchto materiálů je zcela normální, že se odstín mění a barvy se nepravidelně “přelévají” jedna v druhou. Barevné skvrny a odstíny na povrchu zboží jsou originální a neopakovatelné pro každý jednotlivý kus zboží. Proto platí, že fotografie jsou jenom ilustrativní. Neplatí, že to co je na fotografii kupujete. Fotografie je zákazníkovi předkládána pouze proto, aby si udělal přibližnou představu o zboží. Takovéto přirozené vlastnosti přírodních materiálů nejsou závadou, kterou by bylo možné považovat za důvod k reklamaci.

Za zboží přírodního původu považujeme zejména zboží vyrobené ze dřeva, bambusu, kostí, klů a zubů zvířat, zboží z rohoviny a paroží, zboží z kůže, kožešiny a peří atd. a nebo samotné tyto materiály ve formě polotovarů atp. 

Kožené výrobky námi prodávané jsou vyráběny z vysoce kvalitní přírodní kůže, přesto je třeba si uvědomit, že textury se liší v každém kousku kůže, jakož i v různých oblastech stejné části. Na struktuře budete moci najít více či méně přirozeně viditelné známky - jemné vrásky a jizvy, nebo kousnutí (např. od hmyzu), barevné odlišnosti, surové vlákna běžící přes kůži ve formě žil atd. atd..  To vše dává produktům neuvěřitelný charakter.  Tyto rozdíly jsou zcela přirozené (není to vada a nebudou uznány jako reklamace). Každý kus výrobku je originál  a proto nikdy nebude úplně barevně a strukturně stejný, jako je např. na fotografii.

Přírodní useň je plošný nehomogenní materiál, nemá tvarovou paměť a při praktickém používání se tvarově přizpůsobuje. Usně vyrobené z různých druhů obratlovců se od sebe liší svými vlastnostmi. Každý druh má charakteristickou lícovou kresbu. Usně vyrobené stejným zpracováním a ze stejného druhu obratlovce se od sebe liší svými vlastnostmi. Každá useň je neopakovatelný originál. Jedna useň má na různých místech své plochy různé vlastnosti. Různé vlastnosti jsou způsobeny:

1,- rozdílnou hustotou spleti usňových vláken a tloušťkou jednotlivých míst

2,- druhem obratlovce, pohlavím, stářím a zdravotním stavem

3,- způsobem života, chovu, výživy, podnebím atp.

4,- způsobem zabití, stažení a konzervace

5,- způsobem a průběhem činění a dalších úprav

Jadrnost usně je označení pro hustotu usňových vláken a pevnost usně. Čím hustější je spleť usňových vláken, tím jadrnější a pevnější je useň a naopak, čím řidší je spleť usňových vláken, tím je useň volnější, tažnější, řidší. Jadrnost velmi ovlivňuje zhotovování dílců.

Tvar a plocha usně jsou dané druhem a velikostí obratlovce a postupu při jeho stahování. Neexistují dvě usně, které by měly naprosto stejný tvar.

Povolené vady v kůži jsou zarostlé i nezarostlé boláky, bradavice, jizvy po odřeninách, zarostlé škrábance, výpalky apod.

Popsané zásadní změny probíhají velmi rychle a při pokračujícím používání se prohlubují. Zboží rychle získává patinu a charakteristický „použitý" vzhled. Tyto změny jsou žádoucí, v žádném případě se nejedná o projev vady.

Správné užívání koženého zboží (zejména aktovek, pánských tašek, business tašek, několikadenních tašek, víkendových tašek, kabelek, peněženek, psaníček, tašek, pouzder na mobilní telfony, kosmetických taštiček atp. )

Zboží používejte pouze k danému účelu a nepřetěžujte jej! Business taška je výrobek, který je určen k přenášení lehkých předmětů a věcí typu notebook, tablet, pozámkový blok, psací potřeby, složky s tištěnými dokumenty, peněženka, klíče, mobilní telefon, brýle, základní kosmetické a hygienické předměty, menší a lehčí tiskoviny (drobné časopisy, nikoliv těžké knihy), příp. drobné jídlo (bonbóny, žvýkačky, apod. - nikoliv celý nákup!!). Business taška naopak není určena k nošení těžkých předmětů typu: nákup, nápojové lahve, těžké knihy, objemné spisy, předměty používané jako pomůcky pro školní výuku, náhradní oblečení nebo jiní objemné a těžké předměty. Nejedná se o školní či nákupní tašky! Nosnost běžné kožené business tašky je maximálně 5 až 7 kg kg (dle typu tašky), u několikadenních zavazadel je to maximálně 10 až 15 kg.

Přetěžování business tašek (kabelek) může vést k popraskání uší nebo jinému poškození konstrukce uší tašky (kabelky), dále k vytržení, vypárání nebo popraskání úchytů uší tašky nebo k prasknutí či poškození kovových karabin na uších tašky (kabelky). Přeplnění či nevhodné zapínání může vést k poškození zipu. Závady, které vzniknou kvůli přetěžování business tašky (kabelky) nebo kvůli mechanickému poškození podšívky tašky (kabelky), mohou vést k zamítnutí reklamace z důvodů nedodržení zásad účelovosti při používání výrobku. Pro přenášení těžších a objemnějších předmětů nepoužívejte business tašky (kabelky), ale využívejte cestovní tašky, nákupní tašky nebo aktovky, které jsou na rozdíl od (business tašek) kabelek k tomuto účely konstrukčně uzpůsobeny. Business taška také není určena pro nošení ostrých předmětů (nůžky, nože), které mohou protrhnout nebo proříznout podšívku.

Dřevo

Větší či menší praskliny ve dřevě jsou přirozeným jevem. Každé dřevo je z podstaty nehomogenní materiál a každé dřevo má praskliny. Praskliny proto nemohou být důvodem k úspěšné reklamaci zboží!

Skladované dřevo může být poškozeno několika činiteli, ze ktrých jmenujme sluneční světlo, vodu, nedostatečnou cirkulaci vzduchu, houby, plísně a hmyz.

Při vystavení na přímém slunci začne dřevo tmavnout působením UV paprsků, které při delší expozici zcela poškodí povrch dřeva.
Pokud nedochází k dostatečné cirkulaci vzduchu okolo skladovaných prvků, dřevo bývá napadeno dřevokaznými houbami a plísněmi. Podle druhu houby pak dochází k poškození struktury dřeva buď na povrchu nebo v celém průřezu prvku.
Trámy, fošny nebo kuláče se po odkornění skládají do tzv. „hrání“, které umožňují volné proudění vzduchu.
Dřevo nevystavujeme nikdy přímým slunečním paprskům, prasklo by. Nikdy nedáváme také toto syrové dřevo na půdu domu nebo do stodoly, dali by se do něho červi.
V prvním roce prosychání můžeme materiál opřít na místo ve stínu. Může na něj i pršet.
V druhém roce si materiál srovnáme do hranice, proložíme laťkami, aby mezi kusy mohl vítr. Něčím hranici přikryjeme, aby do ní nepršelo. obnovujeme čelní nátěry vápnem a dřevo nevystavujeme přímému slunci.
Teprve ve třetím roce můžeme uskladnit již proschlé dřevo v domě na půdě. To už se do něho červi nedají. Budeme-li prosoušet dřevo jiným způsobem (u topných těles v bytě), je nutné toto prosychání provádět zvolna při nižší teplotě - asi do 20 stupňů. A delší dobu, jinak nám popraská.

Stabilizované dřevo

Při skladování stabilizovaného dřeva postupujeme stejně jako při skladování běžného dřeva. Stabilizované dřevo je výrazně odolnější vůči vnějším vlivům (vlhkost, otěr, teplota atp.), není však nezničitelné. Nevhodným skladováním či zpracováním může dojít k jeho poškození. Zejména mu nesvědčí vyšší teploty a to s ohledem na vysoký obsah epoxidu a stabilizačních látek.

Při broušení a leštění postupujte pomalu a opatrně, aby nedošlo k přehřátí epoxidu a ten se nazačal tavit. Stabilizované dřevo ani výrobky z něj nevystavujte silnému slunečnímu záření ani dlouhodobějšímu působení slunce. Stabilizvoanéd řevo ani výrobky z něj nenechávejte např. v inteiéru auta, na okně, na balkoně a v podobných místech, kde na něj může dlouhodobě působit slunce. Pracujte pouze s malými otáčkami a dřevo při zpracování nepřehřívejte!!!

Mamutovina

Byť stabilizovaná, je tato fosílie stále křehká. Při jejím zpracování postupujte opatrně, nevystavujte ji velkému tlaku. Neupínejte mamutovinu do svěráku ani je příliš nenamáhejte ohybem. Před samotným opracováním je vhodné podlepit mamutovinu plátkem kovu za pomoci epoxidového lepidla.

Při vrtání otvorů vždy používejte pouze kvalitní vrták na ocel, který je dobře nabroušený. Postupujte velmi pomalu a opatrně. Přřezání není dobré užívat pásovou pilu, protože dochází k jejímu brzkému otupení.

Daleko vhodnější je bruska úhlová s dělícím kotoučem 1 mm. Postupujte pomalu a obezřetně. Při broušení jděte pozvolna od hrubosti 60, přes 150, 240, 400 až po 600. Pokud v průběhu zpracování objevíte drobnou skulinku, která nebyla vyplněna při stabilizaci, zaplňte ji epoxidem a teprve po zatuhnutí pokračujte dál. Jako u všech stabilizovaných materiálů je třeba se vyhnout vysokým otáčkám, které by vedly k přehřátí materiálu. Vysoká teplota se s epoxidem, který byl při stabilizaci použit, příliš nekamarádí. Stabilizovanou mamutovinu můžete snadno vyleštit do maximálního lesku k potěše Vašeho oka i k radosti Vašich zákazníků.

Soustružení mamutoviny je velmi problematické, proto se raději do něj nepouštějte.

Ošetření a údržba výrobků z kůže či usně

Výrobky z kůže či usně chraňte před mechanickým poškozením. Jedná se především o poškození spodních částí výrobků (např. kožených či usňových tašek a kabelek), exponovaných míst na bocích nebo i vnitřní části odřením či poškrábáním o jiné předměty. Může jít o poškrábání o součásti vašeho oděvu (kovové pásky, hodinky, náramky, pouzdra na mobilní telefony, spony u vyšší obuvi, zipy a knoflíky kabátu či bundy apod.), jiné materiály (zdi, ploty, dopravní prostředky, nábytek, apod.). Dejte též pozor při odkládání tašky na drsné povrchy, které mohou poničit spodek např. tašky. K mechanickým součástem výrobků z kůže či usně (zipy, zapínání) se chovejte přiměřeným způsobem. Zipy zavírejte a otevírejte plynule bez trhavých pohybů a bez použití velké síly. Mechanické poškození výrobků z kůže či usně (včetně zipů) může být důvodem pro zamítnutí reklamace.

Kůže, usně a samotné výrobky z kůže či usně zbytečně nevystavujte prudkému dešti nebo jinému agresivnímu prostředí. Např. úplné promočení kůže či usně a výrobků z kůže či usně může trvale poškodit jejich vzhled a deformovat tvar. Navíc téměř každá useň či kůže (a výrobky z nich) je dobarvována do žádoucího odstínu, což může při nadměrném provlhnutí způsobovat částečné zabarvování. K eliminaci tohoto efektu doporučujeme speciální přípravky. Výrobky z lakované usně či kůže zase nejsou vhodné do silného mrazu, při kterém může dojít k popraskání vrchního materiálu. Výrobce nenese odpovědnost za změny vrchního materiálu výrobků z kůže či usně vlivem nevhodných či extrémních klimatických podmínek, proto podobné závady mohou být v reklamačním řízení zamítnuty z důvodů nedodržení zásad účelovosti při používání výrobku. Dejte také pozor při přenášení agresivních látek (tekutá kosmetika, parfémy, nápoje, chemikálie apod.), jejichž vylití na kůži či useň může nenávratně poškodit podšívku výrobků z kůže či usně a dokonce i samotnou kůži či useň.

Syté a tmavé odstíny broušené usně mohou částečně pouštět barvu. Tato situace je též pravděpodobnější při provlhnutí kůže či usně. Nedoporučujeme proto např. nosit tmavé nebo barevné výrobky z broušené usně přímo na bílém nebo světlém oblečení z důvodů možného mírného obarvení tohoto oblečení atp.

Výrobky skladujte odděleně od sebe tak, aby nedošlo k migraci barev (tzn. aby se např. na světlé výrobky z kůže či usně neotiskla barva jiných tmavších výrobků z kůže či usně). Výrobky z kůže či usně proto uschovávejte v igelitových nebo textilních sáčcích, duté výrobky např. doporučujeme též vycpat (např. tašky, kabelky, obuv), aby nedošlo k nežádoucím tvarovým deformacím. Dbejte na to, aby nedošlo k pomačkání, přeložení nebo jiné deformaci, která může poškodit vrchní materiál výrobků z kůže či usně, a nebo useň či kůži samotnou.

K výrobě výrobků z kůže či usně se používá široký sortiment materiálů od mnoha druhů usní až po materiály syntetické a textil. Podrobnější informace o použitém materiálu výrobku z kůže či usně (nebo kombinaci materiálů) Vám podá prodávající. Useň je přírodní materiál s proměnlivou kresbou, která potvrzuje její přírodní charakter. Useň není odolná vůči agresivním klimatickým jevům (silný déšť, silný mráz), proto je o usňový výrobek nutné neustále pečovat. Výrobek z usně je proto vhodné před prvním použitím ošetřit vhodným krémem nebo impregnací, čímž se vytvoří účinná ochrana proti promáčení. S ohledem na frekvenci používání výrobků z usně je vhodné impregnaci po určité době opakovat. Zboží vyrobené z usně či kůže ani samotné kůže či usně nikdy neperte!

CITES 

Naše společnost se mimo jiné věnuje i nákupu a prodeji exemplářů CITES, jejich částí a polotovarů z nich. Tyto je možné zakoupit např. na našem e-shopu www.mamutovina.cz, www.ozbrojtese.cz či www.barbuto.cz. K exemplářům podléhajícím registraci CITES nebo k výrobkům a polotovarům z exemplářů podléhajícím registraci CITES obdržíte společně s daňovým dokladem i příslušný registrační list. Je povinností nového i původního majitele ohlásit vzniklé změny na místně příslušném úřadu odboru životního prostředí a to nejpozději do 30 dní od změny. Registrují se všechny druhy exemplářů CITES patřících do přílohy CITES (I A). Exempláře patřící do přílohy (II B) se neregistrují s výjimkou, která je stanovena v příloze č. 2 zákona č.100/2004 Sb., to jest, že se registrují tito živočichové a výrobky či polotovary z nich (II B). Více informací na naleznete na www.mzp.cz/cites.

Obchod a jiné nakládání s exempláři živočichů a rostlin druhů vyjmenovaných v přílohách k nařízení Rady (ES) č. 338/97 o ochraně druhů volně žijících živočichů a planě rostoucích rostlin, podléhá regulaci a kontrole podle výše uvedeného nařízení, dalších právních předpisů Evropské unie a zákona č. 100/2004 Sb., zákon o obchodování s ohroženými druhy. Jedná se o tzv. exempláře CITES.

Povinnost prodávajících informovat kupujícího nebo zájemce o exemplář

Podle § 23b zákona č. 100/2004 Sb. je každý, kdo prodává nebo nabízí k prodeji exemplář CITES podléhající registraci anebo exemplář, na který se vztahuje zákaz obchodních činností, povinen opatřit exemplář písemným upozorněním „CITES - povinné doklady“ a prodej uskutečnit jen s příslušným registračním listem a případně i s potvrzením pro komerční použití. Rovněž je povinen písemně informovat kupujícího nebo zájemce o koupi o povinnosti registrovat exemplář a o zákazech obchodních činností s exemplářem. To platí obdobně i pro jiné způsoby převodu takového exempláře.

Při obchodování na veřejnosti přístupných místech (prodejny, burzy apod.), kde se nabízejí k prodeji a prodávají exempláře, musí provozovatel takového místa nebo pořadatel burzy zajistit, aby byla tato informace vyvěšena na viditelném místě.

Zveřejnění této informace je povinen zajistit i provozovatel prostředku komunikace na dálku (např. podnikatel provozující e-shop), jehož prostřednictvím se nabízejí k prodeji exempláře. Provozovatel prostředku komunikace na dálku může namísto toho zveřejnit na svém hlavním portálu pouze hlavičku této informace s jejím názvem a logem Ministerstva životního prostředí a CITES, kterou elektronicky propojí na URL této informace na portálu Ministerstva životního prostředí (www.mzp.cz/cites). Se stejnými informacemi bude elektronicky propojeno i každé upozornění „CITES - povinné doklady“, které je povinnou součástí inzerátu podle § 23b odst. 3 zákona c. 100/2004 Sb.

Vážení kupující a zájemci o koupi exemplářů CITES a jejich částí a polotovarů z nich, tímto Vás informujeme, o Vaší povinnosti registrovat exemplář a o zákazu obchodní činnosti s exemplářem. To platí i pro jiné způsoby převodu takového exempláře. Vždy, prosím, dodržujte platnou legislativu!

Povinná registrace některých exemplářů v České republice 

Vlastníci a dlouhodobí držitelé exemplářů CITES, na které se vztahuje povinnost registrace podle § 23 zákona č. 100/2004 Sb., mají za povinnost tyto exempláře CITES zaregistrovat na příslušných krajských úřadech anebo na Magistrátu hl. m. Prahy, které jim vydají registrační list pro každý exemplář. 

Zákaz obchodních činností s exempláři druhů z přílohy A 

Podle cl. 8 odst. 1 nařízení Rady (ES) c. 338/97 je zakázán nákup, nabízení ke koupi, nabývání pro obchodní účely, veřejné vystavování pro obchodní účely, využívání pro obchodní zisk a prodej, držení za účelem prodeje, nabízení k prodeji nebo převážení za účelem prodeje exemplářů druhů zařazených do přílohy A. „Prodejem” se rozumí jakákoli forma prodeje. Za prodej se považuje i pronajmutí, směna nebo výměna a obdobné výrazy mají být vykládány podobně [cl. 2 písm. p) nařízení Rady (ES) c. 338/97]. 

Výkonné orgány CITES členských států EU mohou vydat pro určitý exemplář výjimku z výše uvedeného zákazu, pokud jsou splněny podmínky cl. 8 odst. 3 nařízení Rady (ES) c. 338/97. V ČR tyto výjimky vydávají krajské úřady a Magistrát hl. m. Prahy. Výjimky se vydávají na úředních formulářích podle nařízení Komise (ES) č. 865/2006 („potvrzení pro komerční použití“, někdy označované jako „potvrzení EU o výjimce“, „žlutý certifikát EU“, „výjimka z komerce“ apod.) a platí v celé EU. Bez takového potvrzení je nelegální exemplář prodat, nabízet k prodeji atd. 

Další informace k CITES

Tato informace je zveřejněna v elektronické verzi na www.mzp.cz/cites, kde lze nalézt podrobnější informace o příslušných právních předpisech a o dalších povinnostech držitelů exemplářů a o regulaci obchodu s exempláři podle těchto předpisů (např. povolování vývozu a dovozu exemplářů, povinnost označit některé exempláře, vedení záznamů o obchodu a chovu exemplářů atd. atd.).

Objednávka a uzavření kupní smlouvy

Umístěním nabídky prodeje zboží na internetových stránkách vyjadřuje prodávající svoji vůli uzavřít kupní smlouvu na zboží (popř. služby) za uvedených podmínek. Kupní smlouva vzniká okamžikem řádného doručení objednávky kupujícího prodávajícímu.

V případě objednávky zboží, které bylo prodáváno v akci (výprodej, promo akce, zboží s dárkem, poslední kusy apod.) dochází k uzavření kupní smlouvy doručením zboží kupujícímu. Od těchto momentů mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.

Objednávku je možné stornovat pomocí e-mailového kontaktu uvedeného na našich internetových stránkách a to nejpozději do 4 hodin (240 minut) od okamžiku kdy byla objednávka doručena prodávajícímu.

Smlouva je uzavírána v jazyce českém. Nebrání-li tomu okolnosti na straně prodávajícíhoho či kupujícího, lze smlouvu uzavřít i v jiném, pro obě strany srozumitelném jazyce, za předpokladu výslovného souhlasu obou stran. Uzavřená smlouva (objednávka kupujícího) je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v internetovém obchodě www.mamutovina.cz a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit.

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefonický či e-mailový kontakt, cena připojení k internet atp.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které objednatel používá a prodávající nemá na jejich výši žádný vliv.

Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami, jakož i “Reklamačním řádem” a “Prohlášením o ochraně osobních údajů a dat zákazníků” a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má neomezenou možnost se s nimi seznámit.

Podmínkou platnosti elektronické objednávky je pravdivé vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.

Prodávající má právo objednávku jako celek nebo pouze její část zrušit (stornovat) v případě, že objednané zboží během vyřizování objednávky nebude dostupné, případně se výrazným způsobem změní jeho cena či se změna bude týkat chybného parametru udané ceny předmětu zboží.

V případě, že v průběhu doby, kdy bylo zboží objednáno, došlo k výrazné změně kurzu zahraniční měny nebo ke změně ceny či dodávaného sortimentu ze strany dodavatele, má naše firma právo objednávku po dohodě s kupujícím modifikovat nebo od ní jednostranně s okamžitou platností odstoupit. Stejné oprávnění si vyhrazujeme i v případě, kdy výrobce přestane dodávat objednaný produkt nebo uvede na trh novou verzi produktu popřípadě výrazným způsobem změní cenu či vlastnosti či parametry produktu.

O zrušení objednávky bude zákazník bezprostředně informován. Pokud již hodnotu objednaného zboží ve stornované objednávce uhradil, bude mu příslušná částka bezprostředně a neodkladně vrácena.

Vyplněním registračního formuláře či závazné objednávky v rámci internetového obchodu www.mamutovina.cz dává kupující prodávajícímu souhlas k shromažďování a archivování osobních údajů o kupujícím a o jeho nákupech.

Naše facebookové stránky nacházející se na adrese: https://www.facebook.com/MAMUTOVINA.cz nejsou e-shopem a není možné jejich prostřednictvím zakoupit zboží. Jedná se pouze o ilustrační a propagační firemní prezentaci aktuálního soritmentu.

Cenové a kupní podmínky

Kupující dostane zboží za cenu platnou v době objednání. V případě, že se jedná o speciální zboží na objednávku nebo zboží, které není na skladě, prodávající kupujícímu předem potvrdí telefonicky či e-mailem cenu a termín dodání. Tuto cenu je prodávající oprávněn měnit vzhledem k aktuální situaci na trhu a v závislosti na vývoji kurzu české koruny vůči zahraničním měnám. Pokud kupující s takovouto změnou nesouhlasí, objednávku nepotvrdí a tato není realizována. Akční nabídky a slevové akce jsou platné vždy dle termínu u dané akce uvedené či do vyprodání zásob. Kupující má možnost se před provedením objednávky seznámit se skutečností po jakou dobu zůstává nabídka nebo cena v platnosti.

Kupující je předem seznámen s celkovou cenou včetně dalších poplatků. Poplatky za dopravu jsou specifikovány v dodacích podmínkách. Balné a poštovné je vždy uvedeno jako samostatná položka na prodejním dokladu. Balným se rozumí bezpečné zabalení výrobku v případě, že původní obal nedostatečně chrání výrobek proti poškození při dopravě, zabalení výrobku páskou provázkem či motouzem tak, aby nemohlo dojít k otevření krabice bez porušení bezpečnostní pásky a další zajištění informací o výrobku pro nutné zajištění pojištění při dopravě výrobku. Pojištění výrobku proti poškození dopravcem při dopravě od dodavatele k zákazníkovi je dodavatelem zajištěno.

Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v objednávce. Osobní předání zboží je možné po předchozí telefonické dohodě. Poslední slovo má prodávající, není možné si jej vynucovat proti vůli prodávajícího.

Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího pod podmínkou zaplacení kupní ceny a jeho převzetím. Při převzetí zboží kupující obdrží fakturu, která je zároveň záručním listem v případě, že není přiložen záruční list výrobce. Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na stránkách internetového obchodu a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím.

Prodávající přijímá pouze platbu převodem na bankovní účet a nebo dobírkou a to rovněž na bankovní účet. V našem e-shopu není možné platit kartou, pomocí PayPal atp. Zásadně nepřijímáme hotovost a to ani při osobním předání zboží.

Dodací lhůta

Dodací lhůta na všechno zboží dodávané naší firmou je 24 hodin až tři kalendářní měsíce. Dodací lhůtou se rozumí doba od okamžiku potvrzení objednávky naší firmou do okamžiku předání zboží ve formě zásilky přepravci. U každého zboží vždy uvádíme údaje o dostupnosti a o počtu kusů skladem. Tento údaj je však pouze orientační a není pro prodávajícího závazný. Tento údaj se tedy může kdykoliv měnit a může dojít k situaci, že nebude v konkrétním okamžiku u konkrétního zboží aktuální. Proto vždy platí údaj o dodací lhůtě uvedený v našich obchodních podmínkách. Samozřejmě, že naší prioritou je mít vždy zboží skladem, doručit zboží zákazníkovi co nejdříve a aby údaj uvedený u zboží byl vždy aktuální a korektní tak, jak to jenom lze. Konkrétní doba dodání závisí také na schopnostech a možnostech přepravní služby.

Reklamace

Případné reklamace budou vyřízeny v souladu s  reklamačním řádem našeho internetového obchodu a platnou legislativou České republiky. Zboží lze reklamovat u prodávajícího dle podmínek našeho Reklamačního řádu s pomocí telefonického či e-mailového kontaktu uvedeného na našich internetových stránkách.

Odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů v případě distančních smluv

Kupující, který je spotřebitelem, má právo dle § 1829 a násl. Občanského zákoníku odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu do 14 dnů od převzetí zboží za předpokladu, že kupní smlouva byla uzavřena za použití prostředků komunikace na dálku. Pokud se tak spotřebitel rozhodne, je potřeba zboží poslat, případně dodat zpět bez zbytečného odkladu, maximálně však do 14 dnů od prokazatelného sdělení prodávajícímu o odstoupení od kupní smlouvy (odstoupení od smlouvy může být provedeno e-mailem, poštou či obdobným způsobem jasného a prokazatelného sdělného způsobu zachycující projev vůle kupujícího o odstoupení). Prodávající do 14 dnů od prokazatelného navrácení zboží či prokázání, že zboží bylo odesláno, vrátí zákazníkovi zpět odpovídající přijatou částku. Peníze za vrácené zboží budou převedeny na účet zákazníka až po tom co nám bude zboží prokazatelně doručeno. Kupující bere na vědomí, že prodávající může navrácenou cenu, kterou přijal, snížit o částku, kterou zboží ztratilo běžným užíváním. Toto snížení však bude vždy přiměřené s ohledem na dobu užívání a míru opotřebení navráceného zboží. Vrácení peněz probíhá výhradně převodem na bankovní účet kupujícího. V případě, kdy tento způsob nebude možný pro překážku na straně spotřebitele, budou finanční prostředky navráceny stejným způsobem, jakým je prodávající převzal.

Přijaté peněžní prostředky však není podnikatel povinen vrátit spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že mu zboží odeslal.

V případě, kdy kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží (například doručení přepravní službou s expresním doručením), může prodávající kupujícímu vrátit náklady na dodání zboží ve výši nejlevnějšího nabízeného způsobu dodání zboží. Když se kupující rozhodne vrátit zboží bez udání důvodu v zákonné lhůtě 14 dnů, má nárok, aby mu prodejce vrátil částku odpovídající kupní ceně včetně dopravného, kupující však platí poštovné spojené s vrácením zboží.

Kupující bere výslovně na vědomí v souladu s § 1832 odst. 2, Občanského zákoníku, že v případě, kdy zvolil jiný než nejlevnější nabízený způsob dodání zboží, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

Uplatňuje-li kupující své právo na odstoupení od smlouvy do čtrnácti dnů od převzetí zboží, která byla uzavřena za použití prostředků komunikace na dálku a zboží mu bylo předáno prostřednictvím přepravní služby či kurýrem, uplatňuje toto své právo na aktuálním sídle provozovatele.

Kupující nemůže odstoupit podle § 1837 Občanského zákoníku od kupní smlouvy dojde-li k naplnění některého z níže uvedených ustanovení: 

a,- o poskytování služeb, jestliže tyto byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,

b,- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu

c,- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze,

d,- o dodávce zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

e,- o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost (to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů),

f,- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

g,- o dodávce novin, periodik nebo časopisů

Kupující (fyzická osoba) může take odstoupit od kupní smlouvy dojde-li k naplnění některého z níže uvedených ustanovení:

a,- nevyřízení reklamace prodávajícím do 30 dnů (počítá se od následujícího dne)

b,- trojí reklamování stejné uznané závady (závadu určuje reklamační technik)

c,- čtyři reklamace různých uznaných závad

Spory mezi spotřebitelem a prodávajícím

V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát – oddělení ADR

Štěpánská 15

120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz

Web: adr.coi.cz

Dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line, spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Práva a povinnosti prodávajícího

Prodávající má povinnost vyřídit závaznou objednávku, odeslat objednané zboží a dodat na adresu kupujícího v termínu, který je uveden v našich obchodních podmínkách. Při převzetí zboží obdrží kupující ke zboží vždy prodejní doklad.

Veškeré osobní údaje poskytnuté při registraci jsou důvěrné ve vztahu k třetím subjektům. Prodávající má povinnost vymazat registrovaného zákazníka z databáze v případě, že o to zákazník písemně požádá.

Prodávající má právo odmítnout objednávku, pokud kupující opakovaně neplní svůj závazek odebrat zboží a zaplatit kupní cenu.

Prodávající má právo od kupní smlouvy (závazné objednávky) odstoupit, stane-li se plnění nemožným a nedohodne-li se s kupujícím na novém plnění.

V případě, že kupující zaplatil objednané zboží předem (např. bankovním převodem) a odstoupí-li prodávající od smlouvy z výše uvedeného důvodu, vrátí prodávající kupujícímu celou částku co nejdříve a bez zbytečných odkladů od okamžiku doručení písemného odstoupení od smlouvy.

Práva a povinnosti kupujícího

Kupující je povinen uvést správnou a úplnou poštovní i fakturační adresu, na kterou má být objednané zboží odesláno. Kupující je povinen uvést pravdivé a aktuální kontakní údaje jako je např. e-mail či telefonický kontakt. Kupující je povinen odebrat objednané zboží a zaplatit celkovou cenu. S celkovou cenou je zákazník srozuměn při vyplňování objednávky ještě před jejím závazným potvrzením.

V případě, že věc při převzetí kupujícím je v rozporu s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.

Kupující má právo na vymazání svých osobních údajů z databáze, požádá-li o to písemnou formou. Prodávající se tímto zavazuje nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení písemné žádosti veškeré údaje o kupujícím z databáze vymazat.

V případě zaplacení zboží online platební kartou, bankovním převodem nebo pomocí jiného online platebního prostředku předem, musí kupující při převzetí zboží na pobočce předložit platný státem vydaný doklad totožnosti (občanský průkaz, řidičský průkaz nebo cestovní pas). V případě, že si zákazník přeje vyzvednutí jinou osobou, musí o této skutečnosti prodávajícího buď telefonicky či e-mailem informovat s dostatečným předstihem a vybavit určenou osobu plnou mocí prokazující její zmocnění. Určená osoba se musí prokázat minimálně dvěma platnými doklady prokazujícími její totožnost (občanský průkaz, řidičský průkaz či cestovní pas).

Závěrečná ustanovení

Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky kupujícím. Odesláním elektronické objednávky kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, též platnou cenu objednaného zboží uvedenou v katalogu internetového obchodu www.mamutovina.cz, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.

Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 14. března 2020. Obchodní podmínky jsou k dispozici v centrále a provozovnách prodávajícího nebo jako elektronický dokument na internetových stránkách www.mamutovina.cz. Změny těchto podmínek jsou vyhrazeny.

Nedílnou součástí Obchodních podmínek naší společnosti je “Reklamační řád”, “Prohlášení o ochraně osobních údajů a dat zákazníků”, "Dodací podmínky" a "Platební podmínky".

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Pokud je v některém z níže uvedených bodů tento Reklamační řád v rozporu s aktuální a platnou legislativou, skutečné podmínky se řídí zákonnou úpravou pro koncového spotřebitele příznivější.

Reklamační řád upravuje záruku na zboží a postup při jeho reklamaci. Tento reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené v prodejnách a elektronických obchodech patřících Martina Bezpalcová (IČ 08974535), zapsaná dne 21.02.2020 Úřadem příslušným podle §71 odst.2 živnostenského zákona: Městský úřad Poděbrady, se sídlem Vlkov pod Oškobrhem 23, 28904 Opočnice, Česká republika, jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. Reklamační řád byl vypracován v souladu s Občanským zákoníkem 89/2012 Sb. a zákonem o ochraně spotřebitele 634/1992 SB., jejichž právní režim se užije, je-li kupujícím spotřebitel, vymezený § 419 NOZ.

"Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná."

Občanským zákoníkem 89/2012 Sb., jehož právní režim se užije, je-li kupujícím podnikatel vymezený § 420 NOZ

"Kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, je považován se zřetelem k této činnosti za podnikatele. Pro účely ochrany spotřebitele a pro účely § 1963 se za podnikatele považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele."

Pro vyvrácení pochybností a předcházení vzniku možných kolizí či rozporů se pro účely smluvního vztahu rozumí podnikatelem každý, který se bude identifikovat vůči prodávajícímu IČ a pod tímto IČ bude též konat právní úkony.

Kupující převzetím zboží od prodávajícího či přepravce souhlasí s tímto uvedeným reklamačním řádem a jeho postupem. Kupující, jakožto spotřebitel i podnikatel, jsou povinni se seznámit s reklamačním řádem již před uskutečněním objednávky, to vše za účelem předcházení možných rozporů či kolizí.

Záruka

Délka záruky z titulu práva za vady dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je uvedena na dodacím listě (faktuře), kdy minimální doba záruky na nové zboží je 24 měsíců. Záruční doba na dodané zboží začíná dnem převzetí zboží zákazníkem a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace počíná dnem následujícím po přijetí zboží prodávajícím a končí dnem vyřízení reklamace, nikoliv až dnem vyzvednutí zboží zákazníkem. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.

Záruka se vztahuje zejména na vady materiálu, funkční vady, vady vzniklé při výrobě, montáži nebo instalaci zboží, provedené pracovníky prodávajícího.

Záruka se nevztahuje zejména na: 

a,- vady vzniklé mechanickým opotřebením,

b,- vady vzniklé mechanickým poškozením zboží,

c,- vady vzniklé používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí pro  něž je zboží určeno

d,- vady vzniklé nesprávným použitím výrobku,

e,- vady vzniklé nesprávným skladováním

f,- vady vzniklé neúdržbou a znečištěním

g,- vady vznilé neodborným zacházením, neodbornou obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží

h,- vady vzniklé provedením nekvalifikovaného zásahu, změnou parametrů zboží nebo bylo-li zboží upravováno zákazníkem

i,- vady vzniklé nadměrným zatěžováním zboří nebo jeho používáním v rozporu s podmínkami stanovenými výrobcem

j,- vady vzniklé tím, že zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí

O tom co je vadou dle výše uvedených kritérií v bodu “a” až “j”, na než se záruka nevztahuje, rozhoduje vždy prodávající.

V případě, kdy je kupujícím podnikatel, přebírá prodávající v prvé řadě záruku za jakost v délce, kterou uvádí výrobce předmětného zboží či produktu, maximálně však 24 měsíců. Uplatní-li kupující vadu výrobku, za kterou prodávající odpovídá, má kupující nárok na její odstranění.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu nebo pokud kupující vadu sám způsobil.

V souvislosti s výše uvedeným bere kupující na vědomí, že záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou, po kterou je zboží způsobilé vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet a plnit tak svou plnohodnotnou funkčnost. Prodejce tak v reklamačním řízení posuzuje nárokovanou vadu i s ohledem na výše uvedenou životnost a způsob míry opotřebení. Tato posuzovaná skutečnost bude tvořit součást obsahu reklamačního protokolu, pokud se na ni prodejce bude odvolávat jako na důvod zamítnutí reklamace v záruční době.

Uvedení do původního stavu

V případě vrácení zboží ze zápůjčky nebo v rámci 14 denní lhůty je třeba, aby produkt byl ve stejném stavu, jako jsme Vám ho předávali. Produkt musí být řádně zabalen, očištěn, uveden do původního stavu a dodán v spolu s kompletním balením. Všechny produkty, aby jste předešli účtování poplatků, je potřeba vrátit kompletní, včetně obalových materiálů, nepoškozené a bez známek používání.

Způsob reklamace

Při uplatnění reklamace je nutno předložit kompletní reklamovaný předmět plnění včetně příslušenství nebo jeho reklamovanou část. Zákazník si náklady na přepravu zboží hradí sám. Při uplatňování reklamace zákazník uvede, jakým způsobem si přeje reklamaci vyřešit. V případě potvrzení oprávněnosti reklamace má zákazník nárok požadovat náhradu přiměřených nákladů vzniklých dopravou reklamovaného zboží.

V případě uplatnění reklamace si spotřebitel ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy daného zboží, nejlépe do obalu originálního a to z důvodu nebezpečí možného poškození zboží. Dodavatel není povinen přijmout k reklamaci předmět plnění, nepředá-li jej odběratel s požadovanými součástmi a příslušenstvím.

Přesné označení vytýkaných vad a specifikaci práv, která odběratel vůči dodavateli uplatňuje, je třeba dodavateli sdělit hned na počátku při uplatnění reklamace, nejpozději před předáním reklamovaného předmětu dodavateli.

Dodavatel po prozkoumání předložených dokladů a zběžné prohlídce reklamovaného předmětu bude postupovat jením z níže uvedených způsobů:

a,- uzná reklamaci jako oprávněnou a na místě ji vyřídí

b,- není-li možné oprávněnou reklamaci na místě vyřídit, přijme reklamovaný předmět do reklamačního řízení, v jehož průběhu dojde bez zbytečného prodlení k vyřízení oprávněné reklamace. O převzetí reklamovaného předmětu vystaví dodavatel odběrateli písemný doklad, jehož správnost potvrdí obě smluvní strany svými podpisy

c,- na místě odmítne reklamaci jako neoprávněnou a reklamovaný předmět odběrateli vrátí

d,- přijme reklamovaný předmět k odbornému posouzení, na základě jehož výsledků bude reklamace buďto uznána jako oprávněná a v rámci reklamačního řízení bez zbytečného prodlení vyřízena, nebo bude odmítnuta. O převzetí reklamovaného předmětu vystaví dodavatel odběrateli písemný doklad, jehož správnost potvrdí obě smluvní strany svými podpisy

O způsobu vyřízení reklamace (uznání reklamace jako oprávněné, nebo odmítnutí reklamace jako neoprávněné) může vyrozumět dodavatel odběratele předem dohodnutým způsobem (písemně, nebo některým z dálkových komunikačních prostředků). Toto však nezbavuje odběratele povinnosti samostatně se informovat o stavu reklamace. V případě, že tak odběratel neučiní, pak musí snášet důsledky, které z jeho nečinnosti v tomto směru plynnou (vizte, prosím, nález Ústavního soudu České republiky, sp. zn. III.ÚS2983/08).

Kupující bere na vědomí, že při uplatňování práv v reklamačním řízení bude vůči prodávajícímu postupovat způsobem, který je slučitelný s literou zákona a obecně závaznými normami chování a nebude postupovat způsobem, který by ve svém důsledku znamenal šikanózní výkon práv v rozporu s dobrými mravy a oprávněnými zájmy smluvních stran.

Prodávající může od kupujícího požadovat kompletní příslušenství, které obdržel při koupi zařízení. Při nedodání příslušenství na základě tohoto požadavku, může být reklamace zamítnuta.

Kupující je oprávněn uplatňovat nároky, které jsou přiměřené vadě příslušného reklamovaného zboží a které se posuzují z hlediska intenzity porušení kupní smlouvy tj. zda jde o podstatné či nepodstatné porušení kupní smlouvy s ohledem na vadu příslušného předmětu zboží. Pro vyloučení pochybností se podstatným porušením smlouvy v souladu s § 2002 odst. 1, Občanský zákoník, rozumí: "Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není."

V případě podstatného porušení kupní smlouvy má kupující nárok na jednu z následujících variant: 

a,- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci

b,- odstranění vady opravou věci

c,- přiměřenou slevu z kupní ceny

d,- odstoupení od smlouvy

V případě nepodstatného porušení smlouvy kupní smlouvy má kupující nárok na jednu z následujících variant:

a,- odstranění vady

b,- přiměřenou slevu z kupní ceny

Přiměřenou slevou z kupní ceny se pro účely tohoto reklamačního řádu rozumí sleva, která percentuálně odpovídá snížení užitné hodnoty výrobku v důsledku vady s přihlédnutím k charakteru a druhu zboží, době užívání a opotřebení reklamovaného zboží.

V případě oprávněných reklamací bude prodávající postupovat přednostně tímto způsobem:

a,- v případě odstranitelných vad přednostně prodávající odstraní závadu opravou reklamovaného předmětu, případně jeho součásti

b,- v případě opakovaného výskytu vad nebo většího množství vad, které brání kupujícímu v řádném užívání, dodavatel přistoupí přednostně k výměně za nový předmět (resp. jeho součást) téhož typu. Nesouhlasí-li s tímto postupem zákazník, může žádat přiměřenou slevu z ceny předmětu plnění nebo od smlouvy odstoupit.

c,- v případě odstoupení od smlouvy je kupující povinen předat prodávajícímu kompletní předmět plnění včetně příslušenství a dokumentace, smluvní strany si v tomto případě vrátí vzájemná plnění dle zásad o bezdůvodném obohacení.

Vydání reklamovaného předmětu plnění

Reklamovaný předmět vydá dodavatel po vyřízení reklamace pouze při předložení originálu potvrzení o převzetí zboží, předložení dokladu totožnosti vydaném státem Česká republika (prokazující oprávněnost příslušné osoby) se shodným jménem jako je na kupní smlouvě či doložením, že přebírající je statutárním orgánem společnosti či subjektem oprávněným za ni jednat v souvislosti s uzavřenou příslušnou kupní smlouvou.

Účtování skladného

Pokud si kupující nevyzvedne vyřízenou reklamaci do 30 dnů ode dne, kdy byl o jejím vyřízení informován, bude prodávajícím účtováno skladné za uložení věci ve výši 50,- Kč za každý započatý den prodlení. Pokud si kupující zboží nevyzvedne z vyřízené reklamace ani do 6 měsíců ode dne, kdy byl o jejím vyřízení informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.

Kupující bere na vědomí, že prodávající může dle výše uvedeného postupovat cestou svépomocného prodeje dle § 2126 a násl. Občanského zákoníku, kdy v případě prodlení strany s převzetím věci vzniká druhé straně právo věc po předchozím upozornění na účet prodlévajícího vhodným způsobem prodat poté, co prodlévajícímu poskytla dodatečnou přiměřenou lhůtu k převzetí.

Neoprávněná reklamace

V případě neoprávněné reklamace má dodavatel právo vyúčtovat odběrateli částku odpovídající účelně vynaloženým nákladům na reklamační postup (platí v případě postupu dle obchodního zákoníku).

Reklamace zboží zákazníkem

Kupující bere výslovně na vědomí v souladu s § 1832 odst. 2 Občanského zákoníku, že v případě, kdy zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

Uplatňuje-li kupující své právo na odstoupení od smlouvy do čtrnácti dnů od převzetí zboží, která byla uzavřena za použití prostředků komunikace na dálku a zboží mu bylo předáno prostřednictvím přepravní služby či kurýrem, uplatňuje toto své právo na aktuálním sídle provozovatele.

Uplatní-li kupující právo na odstoupení od smlouvy, má kupující povinnost nést náklady spojené s vrácením zboží dle aktuálního ceníku.

Ceník je pouze orientační, uvedené ceny se mohou lišit v závislosti na skutečných nákladech spojených s vrácením zboží a dle typu navráceného zboží.

Poškozený balík nebo nekompletní objednávka

Při převzetí zásilky jste povinni překontrolovat stav zásilky (množství balíků, neporušenost lepicí pásky, poškození krabice či obalu, atd.) a odmítnout převzetí neúplné nebo poškozené zásilky. Skrytou vadu zásilky jste povinni oznámit dopravci bez odkladu, nejpozději však do tří dnů od data převzetí zásilky v případě dopravy přes PPL, do dvou dnů u České pošty, a vyžádat si sepsání zápisu o škodě. Pokud přepravní společnost uzná Vaši reklamaci, kontaktujte nás telefonicky, písemně či e-mailem.

Nikdy nám nezasílejte reklamované zboží na dobírku. Dobírky vždy odmítáme převzít.

Nikdy nám nezasílejte žádnou zásilku bez toho, aniž byste nás informovali o jejím obsahu a důvodu jejího zaslání!

Závěrečná ustanovení

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1. června 2019. Reklamační řád je k dispozici v centrále a provozovnách prodávajícího nebo jako elektronický dokument na internetových stránkých www.mamutovina.cz. Změny tohoto řádu jsou vyhrazeny.

Tento reklamační řád je spolu s “Prohlášením o ochraně osobních údajů a dat zákazníků”, "Dodacími podmínkami" a "Platebními podmínkami" nedílnou součástí “Obchodních podmínek” naší společnosti.

PROHLÁŠENÍ O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ A DAT ZÁKAZNÍKŮ

Pokud je v některém z níže uvedených bodů tohoto prohlášení v rozporu s aktuální a platnou legislativou, skutečné podmínky se řídí zákonnou úpravou pro koncového spotřebitele příznivější.

Martina Bezpalcová (IČ 08974535) se řídí při zpracování informací o zákaznících platnými zákony České republiky, zejména zákonem o ochraně osobních údajů 101/2000 Sb. Veškeré informace o zákaznících slouží výhradně pro interní potřebu Martina Bezpalcová (IČ 08974535), kromě nezbytného kontaktu a údajů o adrese, které jsou v případě dopravy zboží předávány přepravním společnostem.

Martina Bezpalcová (IČ 08974535) shromažďuje informace zadané zákazníky do našich elektronických formulářů. Povinnými údaji jsou jméno a příjmení (nebo firma), e-mail, ulice, číslo domu, město, poštovní směrovací číslo a název země. U všech uživatelů rovněž můžeme zaznamenávat historii nákupů. V praxi tak však nečiníme. Vaše osobní údaje neshromažďujeme ani nevyhodnocujeme. 

Osobní údaje o zákaznících shromažďujeme po dobu jejich zpracování. Zákazník může své údaje snadno měnit po přihlášení na stránkách www.mamutovina.cz. Osobní údaje je také možno vymazat z databáze společnosti. Žádosti o výmaz zasílejte písemně či elektronicky na námi uvedené kontatkní údaje.

Kupující uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v databázi prodávajícího po úspěšném splnění smlouvy a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním.

Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti zákazníka odstranit z databáze. Osobní údaje zákazníků jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje zákazníků dodavatel nepředává žádné další osobě. Výjimku představují externí dopravci, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro doručení zboží.

Jednotlivé smlouvy jsou po svém uzavření provozovatelem archivovány, a to ve formě elektronické a jsou přístupné pouze provozovateli obchodu. Jako firma potřebujeme znát adresu, na kterou máme zboží dopravit, kontaktovat Vás v případě doplňujících dotazů nebo Vám poradit či doporučit produkty z naší nabídky.

Cookies používáme pouze k zajištění služeb e-shopu, nijak je nezkoumáme. V souladu se směrnicemi Evropské unie Vás proto na našich stránkách nemusíme obtěžovat požadavkem na souhlas s jejich využíváním.

Toto prohlášení je platné a účinné od 1. června 2019. Prohlášení je k dispozici v centrále a provozovnách prodávajícího nebo jako elektronický dokument na internetových stránkých www.mamutovina.cz. Změny tohoto prohlášení jsou vyhrazeny.

Toto Prohlášení o ochraně osobních údajů a dat zákazníků je spolu s “Reklamačním řádem”, "Dodacími podmínkami" a "Platebními podmínkami" nedílnou součástí “Obchodních podmínek” naší společnosti.

DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

Veškeré zboží, které vidíte v našem e-shopu, je skladem a je připraveno k okamžitému dodání.

Nikdy nevystavujeme zboží, které nemáme skladem.

Zboží odesíláme tak rychle jak to jen jde. Zpravidla do 24 hodin od objednání, výjimečně do 48 hodin od odeslání.

Zboží zasíláme (zatím) pouze do ČESKÉ REPUBLIKY, na SLOVENSKO a do POLSKA.

Martina Bezpalcová (IČ 08974535) akceptuje výhradně následující platební podmínky:

Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí ve vlastnictví Martina Bezpalcová (IČ 08974535), avšak nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží kupujícím. Fakturační údaje kupujícího nelze měnit zpětně po odeslání objednávky. Martina Bezpalcová (IČ 08974535) si vyhrazuje právo nabídnout kupujícímu pouze vybrané způsoby platby dle vlastního uvážení.  

Martina Bezpalcová (IČ 08974535). zajišťuje či zprostředkovává následující způsoby dodání:

Dodání prostřednictvím společnosti Česká pošta a.s.

Dodání prostřednictvím společnosti Zásilkovna s.r.o.

Jednotlivé způsoby dopravy jsou nabízeny dle aktuální dostupnosti jednotlivých služeb a s ohledem na kapacitu a dojezdové možnosti. V případě zásahu vyšší moci či výpadku informačního systému, Martina Bezpalcová (IČ 08974535) nenese zodpovědnost za opožděné dodání zboží.

Všechny nabízené způsoby dopravy, jejich aktuální podmínky a ceny jsou nastaveny a automaticky vypočítány naším e-shopem.

Proč je cena přepravy v našem e-shopu takto vysoká? Protože zahrnuje balné, včetně ceny přepravního obalu (krabice, obálka, výplň chránící zboží před poškozením atp.) a protože dopravce má ceny nastaveny takto vysoko.

Dopravcem je Česká pošta a.s. nebo smluvní dopravci společnosti Zásilkovna s.r.o. Zaslání zboží jiným přepravcem není možné. Osobní vyzvednutí zboží není možné. Velikost zásilky a cena přepravy je automaticky určena přednastaveným algoritmem našeho e-shopu. Je možné, že při přijetí objednávky naši pracovníci seznají, že cena přepravy byla nastavena příliš vysoko a proto bude našimi pracovníky manuálně snížena pro Vaši konkrétní objednávku. Změny ceny se může udát pouze směrem dolů, nikdy směrem nahoru. Konečná cena přepravy tak může být pro zákazníka stanovena příznivějším způsobem, nikdy nemůže být vyšší než cena jakou zákazník odsouhlasil v okamžiku provedení objednávky.

Zboží zakoupené kupujícím, kterým je právnická osoba bude předáno pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby, či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí, či osobě, která je uvedena jako „správce“ v profilu kupujícího na webové stránce www.mamutovina.cz. Zboží zakoupené kupujícím, kterým je osoba samostatně výdělečně činnou bude předáno pouze po předložení platného identifikačního průkazu (OP či cestovní pas).

Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku Kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.

Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu info(zavináč)mamutovina.cz a sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat písemně Martina Bezpalcová (IČ 08974535). Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však Martina Bezpalcová (IČ 08974535) možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.

Tyto dodací a platební podmínky jsou platné od 14. března 2020.

Prohlášení o užívání cookies

V souladu s ustanovením § 89 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, a Obecným nařízením o ochraně osobních údajů Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 Vás tímto informujeme, že naše servery využívají pro svoji činnost tzv. cookies.

Co jsou cookies?

Jde o malé datové soubory, které jsou nezbytné pro některé funkce webových stránek, jako je třeba přihlašování. Díky cookies si stránky mohou také zapamatovat různé nastavení, jako je jazyk, font a další možnosti, které jste si pro zobrazení stránek sami zvolili. To je důvod, proč cookies umísťujeme na váš počítač. Totéž dělá většina velkých internetových stránek a poskytovatelů.

Na co využíváme cookies na tomto webu?

Cookies lze podle trvanlivosti rozdělit na dva základní druhy

Krátkodobé (session cookie) – zůstávají ve Vašem prohlížeči do zavření Vašeho prohlížeče, poté se vymažou.

Dlouhodobé (persistent cookie) – zůstávají uloženy v prohlížeči dlouhou dobu (záleží na nastavení Vašeho prohlížeče a nastavení cookie) nebo dokud je ručně neodstraníte.

Na našem webu používáme mimo jiné tyto cookies:

Technické (krátkodobé) – jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek, tj. vložení produktů do košíku, proces nákupu a zobrazení verze stránky vyžadující javascript anebo bez něj.

YouTube (krátkodobé i dlouhodobé) – využívá je přehrávač videí YouTube. Jsou na Váš počítač umístěny ve chvíli, kdy přehrávač spustíte.

Google Analytics (dlouhodobé) - abychom Vám mohli stránky lépe přizpůsobit, využíváme pro měření anonymních dat o chování uživatelů nástroj Google Analytics.

AdWords (dlouhodobé) – generované reklamním systémem. Pomocí těchto cookies můžeme vyhodnocovat efektivitu prodejních kanálů.

Sklik (dlouhodobé) – generované reklamním systémem. Pomocí těchto cookies můžeme vyhodnocovat efektivitu prodejních kanálů. 

Facebook (krátkodobé i dlouhodobé) – jsou používány widgetem sociální sítě Facebook, který je vložen na těchto stránkách.

Twitter (dlouhodobé) – jsou používány widgetem sociální sítě Twitter, který je vložen na těchto stránkách.

MailChimp (krátkodobé i dlouhodobé) – generované aplikací Mailchimp. Tyto cookies nám umožnují vyhodnotit účinnost reklamního kanálu.

Cookies nikdy nepoužíváme k tomu, abychom vás osobně identifikovali a nikdy do nich neumisťujeme citlivá nebo osobní data.

Prodávající se kdykoliv může rozhodnout začít používat i jakékoliv jiné cookies a to zcela svobodně dle vlastního výběru a v libovolném okamžiku, aniž by o tom musel kupujícího informovat. Kupující toto bere na zřetel a je s tím zcela srozuměn.

Jak lze upravit využívání cookies

Máte právo odmítnout používání cookies pro tyto webové stránky, nicméně pokud tak učiníte, nebudete moci využít plný rozsah funkcí těchto webových stránek. Pokud se rozhodnete cookies smazat, je možné, že budete muset znovu potvrdit některé dialogy. Berte prosím na vědomí, že nastavení cookies je vždy spojeno s internetovým prohlížečem, který právě používáte, takže pokud při příštím použití těchto webových stránek použijete jiný prohlížeč, nebudou tato nastavení účinná.

Chcete-li odmítnout používání cookies, budete muset upravit nastavení Vašeho internetového prohlížeče nebo nastavení na Vašem mobilním zařízení. Cookies můžete dle svého vlastního rozhodnutí kdykoli vymazat.

Všechny cookies, které už na vašem počítači jsou, můžete vymazat. Většina prohlížečů také nabízí možnost blokace umísťování cookies na Vás počítač, v takovém případě ale nebudete moci využít všechny naše online služby. Detailní informace o nastavení ukládání souborů cookies ve Vašem prohlížeči najdete na stránkách poskytovatele konkrétního prohlížeče. Pro nejrozšířenější prohlížeče to jsou. Podrobnosti najdete na stránkách aboutcookies.org.

Využití Google Analytics

Tato stránka používá službu Google Analytics, poskytovanou společností Google, Inc. (dále jen “Google”). Služba Google Analytics používá souborů cookies. Informace o užívání stránky spolu s obsahem souboru cookie bude společností Google přenesen a uložen na serverech ve Spojených státech. Google bude užívat těchto informací pro účely vyhodnocování užívání stránky a vytváření zpráv o její aktivitě, určených pro její provozovatele, a pro poskytování dalších služeb týkajících se činností na stránce a užívání internetu vůbec. Google může také poskytnout tyto informace třetím osobám, bude-li to požadováno zákonem nebo budou-li takovéto třetí osoby zpracovávat tyto informace pro Google.

Čas od času testujeme nové funkce a provádíme drobné změny v zobrazení obsahu stránky. Pokud nějaké funkce stále testujeme, soubory cookie mohou být využity k zajištění konzistence obsahu při návštěvě stránky. My se tak dozvíme, jaké optimalizace uživatel ocení nejvíce.

Jelikož prodáváme produkty, je pro nás důležité porozumět statistice, kolik návštěvníků naší stránky uskuteční nákup. Toto jsou údaje, které soubory cookie sledují. Takové údaje jsou důležité také pro vás, jelikož můžeme činit přesnější obchodní predikce, které nám umožní sledování reklamní kampaně a nákladů na výrobek, což zajistí výhodnou cenu.

Reklamy využíváme k propagaci svých výrobků. Soubory cookie související s propagací na základě chování uživatelů používané na této stránce slouží k zveřejnění relevantních reklam.

Vše probíhá anonymním sledováním vašich zájmů a propagací obdobných věcí.

Někteří partneři uvádí reklamy naším jménem a soubory cookie sledující aktivitu nám umožňují sledovat, zda zákazník přešel na naši stránku přes některou z partnerských stránek, abychom mohli partnery řádně odměnit a poskytnout vám tak bonus za nákup.

Na této stránce využíváme také tlačítka sociálních médií a/nebo tzv. pluginy, abychom vás spojili se sociálními médii. Aby tento prvek fungoval, sociální sítě jako je Facebook, LinkedIn a další spustí soubory cookie přes naši stránku. Tyto soubory pak lze využít ke zlepšení vašeho profilu na jejich stránce nebo přispět k údajům, které shromažďují pro různé účely v rámci jejich zásad ochrany osobních údajů.

Kvůli ochraně Vašeho soukromí jsme upravili službu Google Analytics tak, aby nezaznamenávala Vaši IP adresu.

Služba Google Analytics je rozšířena o související reklamní funkce poskytované společností Google, a to:

- přehledy zobrazení v reklamní síti Google,

- remarketing

- rozšířené demografické přehledy 

Více informací o zpracování a využití dat najdete ve smluvních podmínkách společnosti Google.

Jak zakázat sledování Google Analytics

Chcete-li zablokovat odesílání anonymních statistik pomocí nástroje Google Analytics, můžete k tomu využít plugin poskytovaný společností Google. Tento plugin je třeba stáhnout a nainstalovat do Vašeho prohlížeče.

Váš souhlas s používáním cookies

Svůj souhlas s použitím cookies implicitně vyjadřujete tím, jak jste si nastavili svůj internetový prohlížeč. Pokud nesouhlasíte, projevte svůj nesouhlas tím, že nastavíte svůj prohlížeč takovým způsobem, aby použití cookies nebylo možné.

Cookies pro Vás nepředstavují žádné riziko. Naopak, Vám i nám výrazně usnadňují život a pohyb na internetu. Z toho důvodu byly také vyvinuty a aplikovány. Při jejich užití dokonce ani nedochází k ohrožení či k únikům Vašich osobních dat a informací. Přesto nás stupidní směrnice nutí plýtvat drahocenným časem a energií na sepisování takovýchto blábolů.

Užíváním našich stránek stvrzujete, že jste s výše uvedeným srozuměni v plném rozsahu a svůj souhlas či nesouhlas udělujete zcela vědomě, dobrovolně a ve stavu úplné informovanosti.

Toto Prohlášení o užívání cookies je nedílnou součástí Obchodních podmínek.

Nedílnou součástí našich Obchodních podmínek je také “Reklamační řád”, “Prohlášení o ochraně osobních údajů a dat zákazníků”, "Dodací podmínky", "Ujednání o autorských právech", "Prohlášení o užívání cookies" a "Platební podmínky".

E-shop www.mamutovina.cz provozuje:

MARTINA BEZPALCOVÁ

IČ: 08974535

Sídlo: Vlkov pod Oškobrhem 23, 28904 Opočnice, Česká republika

NEJSME PLÁTCI DPH

tel. č.: +420 603 704 115

e-mail: info(zavináč)mamutovina.cz

https://www.facebook.com/MAMUTOVINA.cz/

...

Číslo účtu v České republice:

2201780604/2010


IBAN: CZ6920100000002201780604


BIC: FIOBCZPPXXX


Vytvořeno systémem www.webareal.cz

ZTk2NjRhY